theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

ΖΑΧΑΡΩ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ...

Κι όμως στη Ζαχάρω κάτι κινείται
       Κατά κόρον έχουμε αναφερθεί στα πολιτιστικά δρώμενα στη Ζαχάρω και έχουμε τονίσει τη σχετική ....μιζέρια. Βεβαίως κι αυτή ακολουθεί τις τύχες και την πορεία της υπόλοιπης επαρχίας αλλά  τούτη εδώ η πόλη έχει αξιόλογη πολιτιστική παράδοση από τα αλλοτινά χρόνια.Έχει μείνει αξέχαστη η  πολυμελής Φιλαρμονική με τον μακαριστό Παπαδάκη από τη λεβεντογένα Κρήτη με τα τόσα μουσικά κληροδοτήματα ακόμα και τώρα. Όπως επίσης και ο θερινός σινεμάς του Βαγγέλη με τις τόσες αξέχαστες βραδιές. Από εκεί και πέρα ....μούγκα. Για τον δε τον Ολυμπιακό Ζαχάρως που ήταν το καμάρι της πόλης και είχε μεγάλη ακτινοβολία  από εκείνα τα χρόνια καλύτερα να μην πούμε τίποτα, γιατί είναι πυορροούσα πληγή (1)
 Και με την ευκαιρία ποίος είναι ο ρόλος και η συμβολή του δήμου (ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ Δ.Δ. "Ο ΚΑΪΑΦΑΣ") στα πολιτιστικά δρώμενα; Εντάξει ο χορός αλλά κυρίως, πολιτισμός είναι και κάτι άλλα τα οποία ούτε καν ασχολούνται οι λεγάμενοι του δήμου. Μα καλά οι άλλοι, ο κ. Καθηγητής   τί κάνει; Στο θέμα θα επανέλθουμε επειδή είναι πολύ σοβαρό.....  
       Κατά τα άλλα, εκτός δήμου, κάτι γίνεται τα τελευταία χρόνια.Στο χώρο μας δειλά-δειλά έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους μερικοί πολιτιστικοί φορείς και αρχίζουν να εδραιώνονται. Είναι:
  • Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ζαχάρως
  • Ο Ποδηλατικός Σύλλογος
  • Η Εθελοντική Πολιτιστική Κίνηση "Πολύμνια" (2, 3)
  • Ο Εμπορικός Σύλλογος
{Αιτία για αυτή τη μικρή αναφορά είναι η τελευταία δραστηριότητα για τον καθαρισμό της παραλίας που αν και ήταν πολύ σημαντική παρά ταύτα είχε μικρή συμμετοχή κυρίως από φορείς και τοπικούς συλλόγους}
     Ο Πολιτιστικός Σύλλογος
που έχει συσπειρώσει ένα δυναμικό, έχει επιτελέσει ορισμένες σημαντικές εκδηλώσεις (κινηματογραφικές προβολές, συγκρότηση χορωδίας κτ.λ.) Όμως αποφεύγει ή αδυνατεί να διοργανώσει ανοιχτές και μαζικές, λαϊκές εκδηλώσεις αν και έπρεπε να είναι μπροστάρης και συμπαραστάτης σε όλες τις συναφείς δράσεις. Επ΄ αυτού  εστιάζονται οι περισσότερες ενστάσεις. (Περισσότερα σε άλλη ειδική ανάρτηση).
    Ο δε Ποδηλατικός σύλλογος έχει συσπειρώσει ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας και η όλη δραστηριότητα κρίνεται αρκετά θετική αν και από τους νέους περιμένουμε περισσότερα (κλικ ΕΔΩ) (4)
    Για δε την Εθελοντική Πολιτιστική Κίνηση "Πολύμνια" που είναι δημιούργημα της φετινής χρονιάς αξίζει να πούμε δυο λόγια καθότι εμφανίζεται δυναμική και φουριόζα.
      Η Ε.Π.Κ. δημιουργήθηκε από μερικά άτομα που προτίμησαν ή εξαναγκάσθησαν από τα πράγματα να δράσουν  έξω από τα δημοκρατικά (;) κλισέ των διαφόρων συλλόγων, που συχνά παρεμποδίζουν  την αυτενέργεια. Σε τέτοιες μορφές συλλογικότητας τα άτομα είναι εν δυνάμει ηγέτες και εν δυνάμει απλά μέλη συνεργαζόμενα, όπου συνδετικός ιστός είναι μια κοινή, ή άδολη και ανιδιοτελής προσφορά στο κοινό καλό. Κάθε άτομο-μέλος, ένα ή περισσότερα,  όταν προτείνει μια δράση, που συνάδει με την κοινή αντίληψη, τίθεται επικεφαλής και μπροστάρης  και οι υπόλοιποι συστρατεύονται και βοηθούν όπως μπορούν.Έτσι έγιναν οι καθόλα πετυχημένες και μαζικότατες εκδηλώσεις, ο Γάμος της Ζαχαρούλας τις απόκριες και τα Ανθεστήρια τη βδομάδα του Πάσχα. Τελευταίο παράδειγμα ο καθαρισμός της παραλίας που βασικά ήταν πρόταση του Βασίλη Δρακόπουλου, που πρωταγωνιστεί ως ιδρυτικό μέλος της Εθελοντικής Κίνησης.   

      Είναι αποδεχτό από όλους ότι εάν σε μια μικρή κοινωνία ενός τόπου, δεν βρεθούν δυο-τρία άτομα να τραβήξουν το κουπί στα πολιτιστικά δρώμενα τότε δεν γίνεται τίποτα. Συνήθως αυτοί κατασυκοφαντούνται σαν γραφικοί και υβρίζονται σαν παλαβοί, κυρίως όμως από τους άξεστους, τους απολίτιστους που κοιτάνε μόνο τον εαυτόν τους και τίποτα άλλο. Και όταν ασχολούνται με τα κοινά, το κάνουν ιδιοτελώς και αποβλέπουν μόνο σε αυτό.   Και από την άλλη περιγελούν αυτούς τους άλλους, τους λίγους αλλά περιούσιους. (5)


(1) Τώρα τελευταία γίνεται μια προσπάθεια να αναστηθεί ο Ολυμπιακός Ζαχάρως. Επειδή όμως είναι σε μαύρα χάλια, καταχρεωμένος αυτό πάει να γίνει με θυσία της Κόκκινης Θύελλας . Αν και  αυτός ο τρόπος της ανάστασης, σίγουρα παραπειστικός  έχει  γίνει άρμα σε αρκετές παρεμφερείς περιπτώσεις, στην προκειμένη περίπτωση το μεγάλο λάθος και παράπτωμα είναι ότι όχι μόνο δεν έχουν καλέσει αλλά ούτε κουβέντα στον  γεννήτωρα της κόκκινης Θύελλας, τον κουμπάρο μου, το Γ. Ζήρο. Ναι αυτός είναι ο ΜΟΝΟΣ ιδρυτής και κύριος πρωτεργάτης που εδραιώθηκε η ομάδα, οπότε, αν μη τι άλλο δεν πρέπει  ρε παιδιά να να συμμετέχει στη...θυσία της Ιφιγένειας;  Όχι ότι είναι ιδιοκτησία του αλλά είναι .....πατέρας. Σε άλλη μας ανάρτηση θα τα ψάλει ο ίδιος ο κουμπαράκος μου, όπως αυτός πολύ καλά γνωρίζει και μπορεί!
(2) Πρέπει να σημειώσουμε και την αξιόλογη παρουσία του Εμπορικού Συλλόγου με τον δραστήριο πρόεδρό του Αργύρη Παύλου που αρκετές φορές συμπαραστέκεται και συμβάλει. Ε όχι όμως να είναι και ο Τζαβάρας της Ζαχάρως, όπως είπαμε προχθές. Δεν πάει τι να κάνουμε.....
Επίσης πρέπει να αναφέρουμε και τον Σύλλογο Φιλοπροόδων Ζαχαραίων στην Αθήνα, που μαζί με τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο Βασίλη Φουρλή, στελεχώθηκε από αξιόλογους νέους και νέες, από τους οποίους πολλά περιμένουμε. Ίδομεν...
(3) Γενικά για τους Πολιτιστικούς Συλλόγους στην επαρχία αρκετά έχουν γραφεί.(κλικ ΕΔΩ) Ανάμεσα στα άλλα τονίζαμε ότι: {..Τώρα εάν τα πανηγύρια εντάσσονται στις πολιτιστικές δράσεις είναι άλλο θέμα. Δυστυχώς σε πολλά χωριά είναι η μόνη "πολιτιστική"δραστηριότητα. Βεβαίως είναι μια κοινωνική εκδήλωση, μια συνέχεια της παράδοσης και παίζει ρόλο η ποιότητα και η στάθμη του πανηγυριού. Σε όλα τα ορεινά χωριά το πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου είναι ευκαιρία για ένα αντάμωμα των απανταχού συγχωριανών...]. 
Αλλά να μην τρελαθούμε κιόλας, καθότι από τη Σμέρνα μέχρι το Γιαννιτσοχώρι τα σκυλοτράγουδα και η γουρουνοπούλα είναι πρώτο τραπέζι πίστα. Έχουμε την άποψη ότι αυτά τέτοια σχέση έχουν με τον πολιτισμό όση έχουν οι χρυσαυγήτες με την Δημοκρατία! 
Εδώ η μόνη ίσως εξαίρεση είναι ο Πολιτιστικός Σύλλογος της Καλίδωνας (να είναι καλά η αξιέπαινη καλή μας φίλη, η Τριανταφυλλιά) που δεν αρκείται μόνο στο πανηγύρι στο Βαρκό αλλά επιτελεί σπουδαίο έργο όλο το χρόνο.  
(4) Πολλοί θα μας κατηγορήσουν ότι γινόμαστε δικηγόροι του διαβόλου και η κριτική μας είναι αυστηρή σε σημείο να υπερτονίζουμε πρωτίστως τα αρνητικά. Ας είναι, που λέει ο λόγος, επουδενί όμως δεν επιτρέπουμε σε κανένα να   αμφισβητήσει την καλοπροαίρετη διάθεσή μας,  μακριά από κάθε εμπάθεια και μικρο-σκοπιμότητα. Μπορεί λοιπόν να είμαστε παραπάνω από ότι πρέπει ...γκρινιάρηδες και απαιτητικοί, όμως έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας και των δυνατοτήτων και ας  θέτουμε τον πήχη ψηλά και ας επιζητούμε το αδύνατο, τη φαντασία....στην εξουσία. 
(5) Θετική είναι και η ύπαρξη των δυο χορευτικών συγκροτημάτων, αν και υπάρχουν διάφορες ενστάσεις   στον τομέα των ...εργασιακών σχέσεων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου